|
Nepřipomíná vám to něco?
Rozhovor pracovnice informačního centra (ic) s provozovatelem nově přestěhované služby:
IC: Dobrý den, to jsem ráda, že vás vidím, telefonovala jsem vám, abych zjistila ceny a novou provozní dobu, jak jste teď na novém místě, ale nikdo to nebral.
PROVOZOVATEL: Ale mně nikdo neříkal, že vám to musím hlásit, já to měla oznámit na městě a tam jsem to oznámila. To vám mají říci oni.
IC: Oni mi to nebudou hlásit, to je ve vašem zájmu, abych na dotazy na provozní dobu a ceny mohla podat potřebné informace. Je to v podstatě vaše reklama a je to zdarma! A zájem je veliký!
PROVOZOVATEL: A ti ostatní co jsou v novém objektu, ti vám něco hlásili?
IC: Bohužel taky ne, budu je také shánět, abych tu ty údaje měla.
PROVOZOVATEL: No, já žádnou reklamu nepotřebuji. Ti co byli zvyklí k nám chodit, si nás najdou. A je to na objednávku, takže si každý může dopředu zavolat a domluvit se.
IC: Dobře, já jsem vám to jen chtěla nabídnout.
PROVOZOVATEL: Konec konců je ta provozní doba stejná.
IC: Ale to přece není, už jsem zjistila, že pondělí je celý den zavřeno a to přece nebylo!
PROVOZOVATEL: No, já stejně nevím, jestli tam zůstaneme, chodí tam tak málo lidí, že to ani nevydělá na nájem.
Poznámka pod čarou: denně nám na informační centrum volají lidé dotazy na tuto službu. Provozovatel má málo zákazníků - neví, zda služba vydělá na nájem - ale přece si nebude dělat u nás zadarmo reklamu. No uznejte, to přece nemá zapotřebí.
Nepřipomíná Vám to něco?Simona Sládková Ševčíkova 23 341 01 Horažďovice Česko (CZ) tel: (+420) 376 513 418 fax: (+420) 376 513 530
Diskusní fórum čtenářů (prozatím 16 názorů)
Pane Korda
budu moc ráda, když budete mít čas a přijedete na podzimní setkáni IC - třeba si o tomto problému můžeme osobně popovídat. A jenom taková maličkost - pokud se mnou ubyvatel nemá sjednanou smlouvu, nemohu se tvařit, že neexistuje. Jednak je u nás ubytování nedostatek a jednak jsem infocentrum a beru si za povinnost podat klientovi komplexní informaci....
S. sládková
Jsem příjemně překvapen, že na můj skromný amatérský příspěvek se někdo ozval, i když jsem ve skrytu duše věřil, že to zřejmě budou Pardubice než Horažďovice. Ale i tak jsem nadšen,že vnitrocechová komunikace skutečně funguje. Vzhledem k tomu, že ještě nejsem ani čekatel (ne mojí vinou), ale jen budoucí Váš kolega, nemohu mít samozřejmě nárok na nějaké informační rozumy. Mám jen své zkušenosti, protože od roku 1967 žiji v různých oblastech Šumavy, v Hartmanicích, Srní, Prášilech, Ž. Rudě, Sušici, Vimperku, Českých Žlebech, Zdíkově, Klatovech a potom v Plzni a v Praze. Mám zájem na tom, aby se krásy Šumavy vryly do lidských duší. Myslím si, že turisty mám dokonale \"přečtené\".Aby lidé, kteří nás v našich IC osloví, a chtějí základní informace, se v našich regionech cítili svátečně. Když nebudou, tak příště nepřijedou. Vážená pí. Simono, u mne skutečně není běžné, že se turista zeptá na cenu. Už jsem předeslal, že jsem ve stadiu začátečníka a zřizovatele IC, takže s Vaší otázkou se zřejmě potkám v budoucnu.Protože jsem názorově spíše na pravici, myslím si, že cenová otázka ubytování je soukromá záležitost smluvních stran, tedy turisty a ubytovatele. My jsme jen zprostředkovatelé.Nakonec to má většina z nás má uvedena v živnostenských listech.Uznávám však Váš názor, že rozpor původních a nynějších cen u konkrétního ubytovatele Vám přináší nepříjemné situace. Proti tomu je jen jedna ochrana. Buď ubytovatel pro Vaše IC stanoví závazné ceny, nebo jej nedoporučujte. Sám musí uznat co je pro něj výnos nebo ztráta.V mém případě, pokud ubytovatel se mnou nesjedná\"zprostředkovatelskou smlouvu\" za ceny určené na konkrétní sezónu, tak nebude v mých informačních zprávách uveden, tudíž pro naše IC neexistuje. Je samozřejmé, že ze z cen sjednaných mezi ubytovatelem a turistou má IC určitou provizi.Vím, že je to tvrdé, ale jiná cesta k naší existenci IC není. Chci tím jen naznačit, že pokud před začátkem letní (zimní) sezóny nemáme písemně zaručeny kontrakty na jednotlivé ubytovatele, tak se v přístupu k turistovi chováme amatérsky. Dodatečně totiž zjišťujeme skutečnost - vesměs v náš neprospěch. Těším se na naše osobní setkání a přeji pevné zdraví. Karel Korda
Pane Korda
A u vás není běžné, že se turista zajímá při hledání ubytování zejména o cenu? Dotazy typu: "Hledám něco slušnýho, ale ne drahýho na jednu noc" jsou u nás denním chlebem. A já musím mít představu, kolik ubytování kde stojí. Klienti to odemne očekávají.... (mimochodem někdo má představu, že pojem "ne drahé" je splněn při ceně 150,- na osobu, někdo očekává tak 500,-).
Mně na dotazech o ceně nepřijde nic nepatřičného, já přece nabízím nějaký produkt a informace např. o vybavení, počtu lůžek, či dalších službách, stejně jako o ceně, patři k servisu. To by mi potom třeba neřekli, že mají jen 2lůžkové pokoje a divili by se, proč to chci vědět.
S. Sládková
Vážení mí budoucí kolegové, zřejmě je i pravda na druhé straně. Začne-li se Vás někdo vyptávat na různé podrobnosti, asi zbystříte a budete nedůvěřiví, jako ti "ubytovatelé". Myslím si, že to chce osobní jednání, alespoň při prvním kontaktu. Chce to pohled z očí do očí a ne telefonický dotaz. Pokud člověk není přesvědčen o upřímnosti druhé strany, je vždy ostražitý. Mimochodem, ptát se na ceny ubytování (a potom s nimi pracovat jako se závaznou informací), si myslím, že je krajně nezdvořilé. To je skutečně věc ubytovatele a jeho smlouvání. Naše informatika nesmí být založena na poskytování cenových relací, ale na možnostech výběru pro jednotlivé turisty. Nebudeme přeci kontrolní cenový orgán.
Turista nechť si vybere optimální variantu.
Jinak Vás všechny zdravím a přeji pevné zdraví.
V našem IC je situace obdobná. Při poslední aktualizaci naší databáze firem nás několik podnikatelů podrobilo klasickému "výslechu" typu: "Proč potřebujete informace o naší firmě?; K čemu budou tyto údaje použity?; Na základě čeho jsme povinni Vám tyto informace poskytovat?" apod.
Někteří "podnikatelé" pak došli až tak daleko, že po nás požadovali předložení občanského průkazu se slovy: "Žádné INTERNÍ informace Vám poskytovat nebudeme." (Za interní jsou tedy považovány informace o adrese, tel. spojení a provozní době).
Co je blbost? "Prozíravé" chování některých poskytovatelů služeb? Pokud je to myšleno takto, pak souhlasím. Bohužel kolegové mají pravdu - podobné zkušenosti máme ve všech Íčkách.
04.09.2001 v 13:09kamarád
U más moc cizinců není, ale také jsem zažila dělání ceny"podle ksichtu". Informovala jsem zájemce o ubytování podle podkladů, které jsem z hotelu měla a oni mi druhý den přišli vynadat, že jsem jim řekla, že je cena na osobu 300,- Kč a oni jim počítali 400,-. Tak jsem se šla do hotelu přeptat a majitelka mi řekla "A viděla jste, jakým bourákem přijeli? Ti na to mají......."
PŘEDCHOZÍ PŘÍSPĚVKY - NEJNOVĚJŠÍ PŘÍSPĚVKY SOUVISEJÍCÍ TISKOVÉ ZPRÁVY A ČLÁNKYZveřejněno 28.08.2001 v 11:22 hodin Copyright 1998-2024 © www.infoSystem.cz, součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
|
VELETRHY
|
| |
|
FOLKLORNÍ AKCE A FESTIVALY
|
| |
|
TURISTIKA
|
| |
|
|